Jumaat, 10 Julai 2009

HiBuRaN yAnG MeNdAtAnGkAn sErIbU PeRtAnYaaN

Kenapa Suka Buat Maksiat Dalam Toilet???

Cikgu amar sedang mengajar bahasa melayu dalam kelas tingkatan 5 raya,beliau meminta pelajarnya memberi pendapat masing2 tentang tajuk " mengapa remaja melakukan maksiat dalam tandas awam"

hanim : pada pendapat saya remaja yg sanggup melakukan maksiat dalam tandas awam terdiri daripada golongan yg tidak berkemampuan menyewa hotel.

Azwan: saya tidak bersetuju,kerana ada dikalangan mereka yg berkemampuan pun masih membuat maksiat di tempat sebegitu.

Alin: mengikut firasat tok guru saya... mereka ni kelam kabut hingga tidak sempat mencari hotel @ tempat yg lebih sesuai & yg plg penting mereka ni cetek tentang pengetahuan agama.

Bob: saya tidak setuju cikgu,bahawa remaja itu cetek tentang pengetahuan agama..

Alin : kenapa pulak? bukankah mereka yg sanggup melakukan perbuatan sekeji itu cetek tentang agama @ tidak tahu menghayatinya.

Cikgu amar ;: (bertanya kepada bob) kenapa kamu tidak setuju dengaan pendapat alin td?

Bob: sebenarnya mereka sangat arif tentang agama.sebab mereka tahu malaikat tidak masuk tandas & jika mereka melakukan maksiat dalam tandas malaikat tidak dapat menulis amalan buruk yg mereka lakukan.

Cikgu amar: (dalam hati) rosak murid aku sorang nie!!!

P/S:Masyaallah inilah kehidupan dunia zaman sekarang..

2 ulasan:

cj'alhafiz berkata...

suatu cerita yang simple dan sangat sinis... cj pembaca baru d blog saudara. Memang pemikiran orang jaman sekarang bila nak melakukan maksiat sgt pelik. Buat maksiat dalam semak, konon orang tak nampak.. tapi lupa yang Allah nampak segalanya dan malaikat dah catit amalan buruk tu. Takut ngan pencegah maksiat tapi tak takut dengan Allah...

azaliahjsalleh berkata...

ahahaaaaaaaaaaaaaaa !
bijak2 anak muda zaman skrg
tp yg pelik GEJALA SOSIAL meningkat